وبلاگ

صنعت قالبسازی در ایران

صنعت قالب سازی

صنعت قالب سازی یکی از صنایع سنگین است که انواع قالب فلزی و پلاستیکی را به منظور ساخت قطعات مختلف تولید می کنند. زمانی که نیاز به تولید قطعه ای با تعداد بالا باشد، تولید کننده قطعه به قالب ساز سفارش تولید قالب قطعه مذکور را داده و سپس از آن قالب برای پیشرفت تولید بهره می برد. البته در بسیاری از موارد تنها یک قالب سفارش داده نمی شود مسلما هر چه تعداد قالب ها بیشتر باشد، قطعات با سرعت و در تعداد بیشتری تولید می شوند. قطعات پیچیده صنعتی نه تنها قالب های ظریف بلکه قالب های بسیار دقیقی نیز لازم دارند. به همین دلیل است که امروزه قالب سازی جز تخصصی ترین مشاغل محسوب می شود.

قالب های صنعتی انواع متفاوتی دارند که به شرح زیر است:

  • قالب آهنگری
  • قالب ریخته گری
  • قالب تزریق پلاستیک
  • قالب پرس
  • جمع بندی
  • صنعت قالب سازی، صنعتی پیچیده و حرفه ای است که می تواند شامل روش های متفاوتی باشد. امروزه طراحان صنعتی با کمک نرم افزارهای کمپیوتری مانند IMOLD، SolidWorks و CATIA می توانند انواع قالب را به صورت سه بعدی طراحی کنند. در مرحله بعد، صنعتگران این طراحی های را به روش های مختلفی به قالب تبدیل می کنند. اینکه قالب فلزی یا پلاستیکی باشد، کاملا بستگی به کاربرد آن دارد. برای مثال اگر قرار است قطعه آلومینیومی با کیفیت تولید شود، بهتر است از قالب سازی ریخته گری استفاده شود. قالب سازی پرسی نیز برای ساخت قطعات پلاستیکی یا در حالت کلی برای ساخت قطعاتی با مواد قابل انعطاف بالا مناسب است. چنانچه در زمینه ساخت قالب به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم به سایت saenengco.com مراجعه نموده و اجزای استاندارد قالب  در سایت را مشاهده نمایید.

جدول محتوا

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
درخواست مشاوره رایگان
در صورتیکه مایل به مشاوره تلفنی هستید فرم زیر را پر کرده و منتظر تماس کارشناسان پارس وب باشید…
دریافت مشاوره رایگان تلفنی
دریافت مشاوره رایگان تلفنی

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به شرکت طراحی مهندسی صائن ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب